Технологиите во рамките на литиум-јоните се развиваат брзо: користејќи нови хемикалии и софтверска интелигенција, модулите за батерии може да се изградат за да се избегне опремување на вилушкари со голем пакет батерии. Оваа флексибилност нуди низа нови можности. Машините може да се редизајнираат за да станат полесни, помали и енергетски поефикасни.
Кога ќе го погледнеме животниот циклус што го нудат модуларизираните решенија за батерии, можеме да разликуваме различни животи:
Едно ограничување што може да се појави при работа со електрични возила е кога возниот парк на виљушкар се состои од голем број машини, но има само ограничена количина на електрична енергија што може да ја испорача зградата. Бидејќи камионите со погон на литиум имаат корист од можностите за полнење (редовно полнење во мали количини без да се остави батеријата да се снема), електричната енергија треба да биде избалансирана и достапна во текот на смените.
Решението за ова е банкарството на електрична енергија: со складирање на електрична енергија, максималната моќност може да се израмни, а клиентите можат да се одлучат да купат струја во моменти кои се поекономични (на пример, во текот на ноќта) или да користат соларна енергија.
Па зошто соларна енергија на покривот? Едноставно кажано: соларната енергија ќе ни помогне да ја зачуваме животната средина притоа создавајќи заштеди на сметката за електрична енергија. Соларната енергија денес е на пресвртна точка. Според World Energy Outlook 2019 (Меѓународната агенција за енергија), соларната енергија зафаќа повеќе од 40% од новоинсталираниот капацитет на глобално ниво во последните две години, по цена под пазарните цени во повеќето земји.
Компаниите инсталираат соларна енергија на покривот за да обезбедат поевтина електрична енергија со цел да заштедат пари од првиот ден, а исто така да ја зголемат сигурноста на цената со долгорочна заштита од нестабилноста на цените. Заклучувањето на трошоците за електрична енергија на предвидливо ниво на долгорочен план на сè понестабилниот пазар стана сè поатрактивна алтернатива.
Друга причина зошто сончевата енергија е интересна за компаниите е промената на пазарот во светот кој се повеќе се фокусира на климата. Компаниите сакаат да бидат лидери во корпоративното граѓанство и да покажат лидерство во животната средина, правејќи ја одржливоста приоритет со стремеж кон нула емисии. Наместо само да купуваат зелена електрична енергија од мрежата, компаниите сакаат да го направат следниот чекор и да постигнат подиректно влијание на одржливоста преку овозможување на производството на таа нова зелена електрична енергија како додаток на енергетскиот микс.
The main drawback of solar power is that, without the possibility to store the electricity, it is limited to daytime when the sun is shining. By pairing it with power banks, however, solar electricity production and consumption no longer have to take place simultaneously. This way the size of the solar installation can be maximised to cover a larger share of the total electricity consumption on site, maximising both the savings and sustainability value.
In Europe, the solar market experienced more than 100% growth last year, and it doesn't look like it will decelerate any time soon.
Besides the increased focus on sustainability, a key driver behind this development is of course the improving cost-competitiveness. In only ten years the average price of solar panels has dropped by 90% (source: Lazard). Improved and fully standardised system design in combination with digital operation and maintenance further underpins the cost-competitiveness and market growth.
Another driver behind the rapid growth of the European solar market has been the solar-as-a-service model called PPA ("Power Purchase Agreement"). This business model lets companies access the benefits of switching to solar without any hassle, risk, or the need to bind their own capital. In a PPA, the supplier finances, builds and operates the solar power system and the customer buys the electricity produced, typically over 10-25 years. The solar power system can either be located on the customer's roof, or at an off-site location ("solar park"). This results in a long-term partnership that creates customer value for the coming years for the supplier, and that in turn offers the customer new value creation, as they know what is taken care of for them in the coming years.
So what does the future hold in this field? With the flexibility of storage and the computational power of machine learning, the next step for this market is to take the as-a-service model all the way and be able to guarantee a bottom-line effect in terms of savings for the customer. The data is there today, and the work to be done now is to add data analysis and digital tools, to be able to optimise and predict customer saving. We are not here today, but once it happens it will positively disrupt energy markets, and allow us to further accelerate the journey to zero emissions.